חינוך יסודי

מערכת החינוך בגולן

מערכת החינוך בגולן פועלת במגמה של התחדשות פדגוגית מתמדת על מנת לחזק את חווית הלמידה וחדוות היצירה של תלמידי הגולן. כמו כן, אנו פועלים לעידוד אנשי החינוך להיותם יזמים ויוצרים של תכניות לימודים פורצות דרך.
ראיית צרכי התלמיד על כל רבדיו, מדגישה בפני אנשי החינוך את הצורך לתת מענה להיבט הקוגניטיבי, הערכי, הרגשי והחברתי. מערכת החינוך בגולן שמה דגש על פיתוח סביבות למידה מגוונות ורואה בגולן כולו מרחב לימודי המזמן חוויות למידה משמעותיות.
בגולן שמונה בתי ספר יסודיים שונים ומגוונים, המשקפים את הרב-גוניות של אוכלוסיית הגולן החיה בהרמוניה מתוך כבוד הדדי.
 
הזמנה לכנס הגולן במדרשת הגולן

מיזם לכתיבת סיפורים ושירים על הגולן

 
 
ילדי כיתות א-ו מוזמנים לכתוב סיפורים קצרים (עד 2 עמודים) או שירים. ועדה של אנשי חינוך גולניים תבחר את שלושת השירים והסיפורים היפים ביותר. הסיפורים והשירים הזוכים יפורסמו ויזכו את כותביהם בפרסים. את השירים והסיפורים ניתן לשלוח עד יום חמישי, כ"ב אייר, 18.5 בצירוף שם המלא ושם בית הספר למייל: golan50k@gmail.com
 
החידה השבועית
במהלך חודש אייר, נפרסם בכל שבוע חידה שעוסקת בגולן שלנו. מוזמנים לענות על החידה ולשלוח אלינו את תשובותיכם בצירוף שם מלא ושם בית הספר למייל: golan50k@gmail.com
  • חידה מס' 1 - אלף מעל הים, מעליו נישא ורם ראשונה לאחר שלושים ולו יובל 50.

הפתרון: הישוב מרום גולן, הראשון לחידוש ההתיישבות, שוכן בגובה 1000 מטר מעל פני הים. הוקם כחודש לאחר מלחמת ששת הימים- תודה לילדים הרבים ששלחו תשובות. הזוכים שעלו בהגרלה הם: יונתן לופו מבית הספר הדמוקרטי בכנף ואפיק עופר מביה"ס שורשים.

  • חידה מס' 2 - שלוש פעמים ניסו אך רק בשלישי נשארו. הראשונה מאז מאה ושלושים, תחילתה בעזרת הנדיב הידוע, אך תרפ"ט אותה הכריע. כיום, היא מרכז בדרום. את התשובה המפורטת לחידה זו, יש לשלוח עד יום רביעי, כ"א אייר, 17.5

 

מפגש מובילי חינוך תשע"ז

מובילי חינוך
למידת עמיתים, ניהול חדשנות, הטמעת תהליכי שינוי, העצמת קהילת מובילי החינוך, חיזוק השותפות האזורית, וגם קצת פרגון לאלה שמלאכתם חשובה, מורכבת ותובענית.
אלא היו הנושאים במרכזו של יום הלמידה המשותף למנהלי בתי הספר ומורים מובילים מקצרין ומהגולן ביחד עם מפקחות בתי הספר ומנהלי אגפי החינוך ומנהלי מחלקות החינוך שהתקיים ביום חמישי האחרון במדרשת הגולן. בחצי הראשון של היום, בקבוצות קטנות, הציגו המנהלים את תהליכי השינוי, מקדמי פדגוגיה, הנמצאים בשלבי הטמעה שונים. בדגש על התפקיד המנהל בתהליך.
מטרת הקבוצה היה ללמוד ביחד מה מניע תהליכי השינוי, מי הם השותפים בתהליך, ומה עושה המנהל כדי להניע את השינוי לכיוון הרצוי. השיתוף בקבוצות קטנות היווה בסיס לחשיבה ולכתיבת מודל הנותן ביטוי לתהליכי הניהול המקדמים יזמות וחדשנות. חלק זה של היום היה בהנחיית מפקחות בתי הספר מנהל אגף חינוך ומנהל מחלקת חינוך של המועצה אזורית גולן.
בהמשך היום, וכהמשך לתהליך הקודם, נחשפו המנהלים למודל ניהולי בתחום העסקי בהרצאה מרתקת של צביקה ויינשטוק.
בין המפגשים המתוכננים היה זמן להתענג ממראה נופיו הירוקים של הגולן, ומפריחת אביב עוצמתית ומרהיבה.
וכמובן להעמיק את היכרות של מנהלי בתי ספר הנמצאים באותו מרחב גיאוגרפי ולחזק את השותפויות ההולכות ונרקמות עם השנים ומאפשרות את המעבר ממנהיגות מקומית למנהיגות אזורית.

יריד החקר המדעי ויום המדע

יריד מדע
אפילו הגשם הסוחף שהחל לרדת בשעות אחר הצהריים לא הצליח לקלקל את החגיגה המדעית שנערכה באוהלו ביום רביעי האחרון. החל משעה 16:00 מלאו מסדרונות אוהלו בתלמידים מבתי הספר בקצרין ובגולן שבאו להציג, בפני הוריהם ובפני חוקרים מתחומים שונים, את עבודות החקר שלהם, ולהשתתף בהפנינג מדעי שהתקיים כחלק מיום המדע הארצי, ביוזמת משרד המדע. לצד הפוסטרים שסיפרו את תהליך הלמידה שעברו התלמידים נערכו סדנאות מדעיות מגוונות בהדרכת צוות המרכז האקדמי לנוער בכנרת ובתל חי, התקיימו הרצאות של חוקרים ומדענים ובאולם השתתפו התלמידים במופע של דר' מולקולה שצעד אחרי צעד הוכיח לילדים שהתופעות השונות הן לא מזל אלא מדע.
החגיגה המדעית הזו תוצר של שילוב כוחות של צוותי החינוך בבתי הספר, צוות גליליום, מרכז פסגה ומנהלי מחלקות חינוך במועצה אזורית גולן ובמועצה מקומית קצרין.